miercuri, 29 iulie 2015

Ulaaan Baatar -Mongolia

Am ajuns seara si ne-a luat o vreme pana am gasit UBguesthouse. Am refuzat politicos toate ofertele de taxi si am luat autobuzul 26 de la autogara Dragon spre centru.
O prima impresie neprimitoare. Doar Carlos avea rezervare aici dar ne-au primit si pe noi doi, ceilalti. Dar in partea mai urata a hostelului, in scara vecina a imobilului. Aveam sa aflam a doua zi, la micul dejun, ca prima parte era mai mare si mai primitoare.
Avand in vedere prima impresie si pteturile pentru tururi, am hotarat sa mergem cu altii in tur prin Mongolia.
Am iesit deci sa gasim pe altii si ceva de mancare. N-am gasit hostelul Golden Gobi de care stiam ci altul Top Tours and guesthouse unde o tanti ne-a explicat in detaliu si foarte clar ce otiuni avem. Plus ca mai are un cuplu si atunci pentru toti 5 va fi mai ieftin.
Am iesit pe Peace Avenue si am gasit o pizza place deschis la ora aia tarzie si am hotarat. Vom merge a doua zi cu ei.

Turul
De dimineata am reusit sa mancam de doua ori micul dejun - la ambele hosteluri. Ghida vorbitoare de engleza a sosit, soferul toata lumea sus in van. Nu rusesc ci corean. E mai la moda dar mai putin de incredere. Sper sa nu ramanem blocati pe undeva...
Pauza la iesirea din oras pentru aprovizionare si la drum.
Dupa vreo ora de drum prost ajungem la prima iurta. Sora ghidei cu familia. De la mic la mare. Au panou solar, baterii si dvd player... O soba de tabla in mijloc, si multe lucruri de jur imprejur. Remarc doua tablouri cu fotografii de familie mai vechi si mai noi. Linoleum pe jos, covoare pe peretele circular. Cam chicios. Familia ne intampina bucuroasa. Primim lapte acru de cal si niste biscuiti cu osanza. Plus alte chestii de nerecunoscut dar tot de provenienta animala...Le dau bomboane la copii si sunt fericiti. Afara multi cai si un tarc probabil pentru capre. Tinerii familiei se ocupa de ei. Barbatii repara o masina in fata iurtei. Intre timp femeile ne prepara pranzul. Facem poze peste tot. Se pare ca sunt obijnuiti. Poate asta fac in fiecare zi - distreaza turisti...

Dupa alte cateva ore se mers in masina pe drumuri tot mai denivelate si deja plictisitoare mi-a venit ideea salvatoare: sa oprim pentru o bere! Ok , spune tanara noastra ghida. No problem. BUT!
Am oprit la primele dughene de pe marginea drumului si... au bere dar nu vor sa vanda... WHY? This is the rule... Urmatorul magazin... Today no beer in all Mongolia. National rule...
Noi toti suparati. Ghida ne consoleaza. Lasati ca rezolv eu cumva. Mai mergem un pic si intr-un loc mai izolat oprim, intra si iese repede victorioasa: Here they sale beer!!!
Mai niste camile pe marginea drumului, poze cat cuprinde si ne intoarcem... Nu, deja iesim de pe drumul semi-asfaltat si ne indreptam spre niste denivelari galbene ce par a fi dune de nisip.
Intr-un tarziu ajungem. Trei iurte micute si o cireada de camile plictisite ne asteapta. I promise you - cammel riding ! Nu departe sunt dunele tot mai clare. Aici vom dormi la noapte. Intram in cea dea doua. Exact cinci paturi ne asteapta. Avem priveliste catre camile... Curatel si mai putin artificial. Chiar dragut. Avem si o baterie de masina si un bec pentru la noapte.
WELCOME TO MONGOLIA!!!

Un comentariu:

Multumesc pentru comentariu. Urmariti-ma in continuare