sâmbătă, 25 iulie 2015

Dasfidania, Irkutsk! Priviet Ulan-Ude!

Am revenit la Irkutsk, de data asta la Balalayka hostel dupa aventura cu chitantierul lui Jack. Va povestesc acasa ca e prea lung... O sa dorm pe canapea ca nu mai sunt locuri si n-am rezervare.
Spre seara a aparut si cuplul de olandezi cu care am dormit la BK. Si ei merg la Ulan-Ude deci sunt sanse sa-i mai vad.
Trezirea la 00:30, impachetarea la 01:00 si la gara. Moscovscoe vremia... Mi-am scris pe o foaie ce tren, ora si directie vreau ca sa fie mai simplu si intr-adevar, casiera a priceput repede.
Mai greu a fost cu peronul ca tabelele electronice stiu doar ruseste.
Ploua cu soare.

Ulan-ude, capitala republicii Buryate se preconizeaza a fi prima treapta spre ceva mai exotic. Alte fete, alta cultuta, budism... Orasul a fost inchis pana la sfarsitul anilor '80 fiindca are multe fabrici "Tohan" secrete dar gazduieste si singurul templu budist care a functionat si in perioaa URSS. Ca favoare a lui Lenin pentru sacrificiul localnicilor in marele razboi.
UUhostel e aproape de gara si de capul lui Lenin si o sa ajung pe la 2:30 deci e ok.
Abea astept.

Inceec sa dorm un pic dar cea mai spectaculoasa parte a traseului Trans-siberian se arata in departare. Panglica de otel serpuieste pe malul sudic al Baikalului. Sate mici, pescaresti, cu aceeasi arhitectura in lemn apar si dispar unul dupa altul. Intram intr-um tunel si totul dispare pentru cateva minute... O secunda am simtit o fulgeratoare iluminare... Poate un spirit samanic... Nu! Era doar o lampa stravezie din tunel. :-)

De jumatate de ora am parasit Baikalul si deja mergem pe malul raului Selenga- singurul rau care formeaza o delta la varsarea in lac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentariu. Urmariti-ma in continuare