sâmbătă, 18 iulie 2015

Trans-sib 2

Primele 24 de ore au trecut linistit. M-am instalat cat mai comod, fac totul pe indelete. Doar am tot timpul din lume. Am incercat sa ma inteleg cu tovarasele de drum si cu provodnitsele. Incredibil cat de multa rusa am invatat sau imi aduc aminte! La drumuri asa lungi de obicei sunt cate doua: una se odihneste si una lucreaza. Am inteles ca daca vrei sa ai o calatorie placuta, nu trebuie sa le superi...
Peisajele se plimba intr-una pe la ferestrele trenului care merge destul de tare. Cred ca viteza medie e undeva peste 80 km/h. Se vede ca au grija de infrastructura feroviara si o folosesc la capacitate maxima. Intr-una ne intersectam cu alte trenuri de pasageri dar mai ales de marfa, cu hidrocarburi.
Aseara am baut o bere la vagonul restaurant dar n-am prea vazut turisti. Cu ocazia asta mi-am mai incarcat si telefonul. Am vorbit si cu Cristina, am mai verificat un e-mail iar creditul de pe cartela megafon se apropie de final. Mai am 68 de ruble pe care le pastrez.
De vreo trei ore am trecut de Perm si deseara, inainte de asfintit ar trebui sa fim in Yekaterinburg. Spectaculoasa a fost trecerea peste raul Kama. Trecerea peste Volga am pierdut-o. Probabil dormeam.
Deja sunt confuz cu orele... suntem la 2 ore cu plus fata de ora Moscovei care acum e si ora noastra... La Irkutsk o sa avem 5 ore avans... Deja mi-am decalat ora meselor, ora de dormit si de trezit e dupa soare.
Am terminat de citit cartea "Vocea mea te va insoti" - povestiri despre psihanaliza si hipnoza. Interesanta si la momentul potrivit. Am acum timp destul de introspectii. Doar calatoria asta este despre mine, la interior.

In departare incep sa se vada muntii. Uralii care despart Europa de Asia atat fizic dar si altfel...

3 comentarii:

  1. Drum bun in continuare! N-ai pomenit nimic de samovar. Nu mai au? Asta ar fi chiar trist...

    RăspundețiȘtergere
  2. Este! Cum sa nu... Altfel nu rezista rusii fara ceai si supa la plic...

    RăspundețiȘtergere
  3. Este! Cum sa nu... Altfel nu rezista rusii fara ceai si supa la plic...

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru comentariu. Urmariti-ma in continuare